Translate

26-10-2011

Televizier-ring!

Wat een commotie om zo een foeilelijke ring! Je wilt hem toch niet voor niks hebben. Blijkbaar denkt onze TV-koning Bert van der Veer daar anders over, en kon hij zijn teleurstelling nauwelijks verbergen, zag ik bij Pauw&Witteman. Ondanks zijn lengte een bijzonder kinderachtig kereltje. Nu vind ik dat hele gedoe van die Televizier-ring al sowieso tien keer niets, want het hele televisiewereldje bestaat alleen maar door de gratie van de kijker, dus door kijkcijfers. En als ik het goed begrepen heb, zijn deze zelfs niet belangrijk, als het om winnen gaat. Al die zogenaamde Tv-koningen moeten dat maar eens goed beseffen.

Ach, nou heeft Bertje een beetje vervelend gedaan tegen Johan Derksen of andersom, aan de tafel bij Pauw&Witteman. Maar tegen deze bijdehante langharige puber moet je van goede huizen komen, wil je het verbaal winnen. En daar hebben ze in Hilversum geen kaas en kaviaar van gegeten. Huren ze een tachtig jarige dame in als Mies Bouwman,om voor te lezen wie er gewonnen heeft.Die blijkbaar zo geschrokken van de uitslag, dat ze via de achterdeur per direct het pand heeft verlaten. Waarschijnlijk met in haar achterhoofd de gedachte; u valt me tegen Nederlandse stemmers! Zoals de meesten uit de wereld van glitter en glamour! Maar een ding staat vast, Derksen had de avond van zijn leven!

Voetbal-International
Ik houd niet van voetbal, dus ben ik geen vaste kijker van dit programma. Maar gezien mijn huisgenoten meestal een lachkramp krijgen van dat viertal, voornamelijk Derksen ,krijg ik als achterhoede sommige dingen ongewild mee. Eerlijk gezegd, vraag ik me soms af hoe het mogelijk is, dat vier volwassen mannen zo kinderachtig kunnen zijn. Ik schaar dit programma maar onder de noemer - Late night Kindergarten -. Maar dat neemt niet weg, dat de kijker in deze heeft beslist, en dat de nepwereld Hilversum dit dient te respecteren.
De poppenkast van Hilversum in mineur! Misschien had die vroegere ‘Goedemorgen Nederland’ Martijn Krabbe de prijs in de wacht zullen slepen? Of een andere RTL- coryfee?
Maar dat vond stemmend Nederland dus niet! Zij gingen voor het onvolwassen,langharig ruziemakende viertal.
Dat is humor in deze barre tijden.

Johan Derksen
Wat wel grappig was, dat alle aanwezige suffe glamour – boys en girls de Televizier-ring blijkbaar als het ultieme beschouwen, en niet doorhebben dat het publiek deze egotripperij allang door heeeft, en ze Bertje inclusief aanhang misschien wel helemaal niet meer serieus nemen. Zo ver ik deze kwestie bekijk, was Derksen de enige die deze poppenkast niet serieus heeft genomen. Niet alle poespas van RTL leidt tot succes, Bertje van de Veer. Ook een zelfbenoemde nepkoning valt soms van zijn troon. En dat waarschijnlijk tot vreugde en leedvermaak van een langharige cynicus met rode schoenen.

En nu?
Nu zit Johan Derksen met die foeilelijke ring te kijken en geniet meer van alle aandacht die hij nu krijgt,zeker omdat televisiemakend Hilversum hem dit zo misgunt.
Nou schijnt ons Bertje geopperd te hebben dat de telling moet worden overgedaan. Dat er dan misschien ineens een andere telling uitkomt, en Derksen de ring moet teruggeven. Dan lacht die langharige, rode schoenendrager zich helemaal een bult. Ja, zo zit Hilversum in elkaar beste kijker en lezer, mocht u dat nog niet zijn opgevallen. Een grote blinkende nepwereld!Bertje, je hebt je gedragen als een loser.

Een ding is zeker, u mag volgend niet meer stemmen als het aan Bertje ligt. Dat willen ze gezellig onder elkaar houden. Dan weten we zeker dat deze loser een prijs in de wacht sleept.
Lees ik vandaag in de Telegraaf, dat Bertje met de dood is bedreigd. Als dat zo is, heeft dat niet mijn goedkeuring. Maar kan me niet aan de indruk onttrekken, dat Bertje dit als PR gebruikt, om zijn afgang bij Pauw&Witteman enigszins te compenseren.
Misschien dat er nog eens een prijs komt voor de meest arrogante en betweterige mediaman, geloof me Bertje, je hebt onmiddellijk prijs en daar hoeft geen publiek voor te stemmen.


© Maydana

1 opmerking:

  1. Toevallig keek ik gisteren naar Pauw&Witteman en, nadat ik de eerste schok over Mariska enigszins had overwonnen, zag ik dus twee heren die zich in principe moesten verontschuldigen voor een publieksprijs die ze hadden gewonnen. Belachelijk. Net zoals de conclusie dat het publiek voortaan alleen nog op een voorgecensureerde lijst mag stemmen. Nee, ik houd ook niet van voetbal en ik kijk er nooit naar, maar de langharige puber vond ik na zijn 'optreden' bij 'waar is de Mol' opeens heel erg sympathiek...

    BeantwoordenVerwijderen