Translate

13-08-2009

Belgie voor den Ollander niet meer te betalen


Ooit zong Henk Westbroek iets over " Ik heb zo mijn twijfels over Belgie". Eerlijk gezegd ik ook. Een klein land waar alles kan, alles mag met als nationale sport het ontduiken van allerlei door de overheid opgelegde regels. Verbazingwekkend hoe inventief Belgen zijn. Banken, adviesbureaus, belastingsadviseurs geven je ongevraagde hints om de regels te kunnen ontduiken. Als geëmigreerde burger sta je paf, en stel je de vraag ' hoe is dit toch mogelijk'.
Geachte lezer, vooral geen vragen stellen, alles is hier mogelijk en geen Belg die enige scrupules heeft. Mocht je tot de " ongelukkige" horen welke worden gepakt betreffende weloverwogen corrupte handelingen, geen paniek, de rechtbanken kunnen nauwelijks de dossiers verwerken en aangespannen zaken hebben een looptijd van vele, vele jaren en als het meezit wordt het vanzelf geseponeerd.
Als goedgeaarde Belg ben je in bezit van een " eigen" advocaat en die zorgt voor eeuwig uitstel. Het zal u niet ontgaan zijn dat de zaak Dutroux al meer dan zeven jaar heeft geduurd. Uiterst frustrerend voor de ouders van de vermoorde meisjes, dat een onderzoek als de zaak Dutroux was omgeven met een geheimzinnige waas en vele vragen opriep. De Belgische justitie slaapt de slaap der eeuwigen.
Lees ik tot mijn verbazing in de krant dat veel Vlamingen "laag geletterd" zijn, een onderzoek met een dramatische uitkomst, denk ik hoe is dat nu toch mogelijk, Nederlands is een verplicht vak, net als Frans en als ik naar het programma " Tien voor Taal" keek doen die Vlamingen het toch niet slecht. Ook bij het Groot Nederlands Dictee blijkt meestal een Vlaming tot de winnaars te behoren. Hoezo laag geletterd? Dat Vlamingen ons Nederlanders rap van tong vinden is geen geheim, ze hebben enige waardering voor " Den Ollander", maar verafschuwen ons als we te dicht bij komen. Er vestigen zich dagelijks steeds meer Nederlanders in België en de Belgen vrezen voor nog meer Nederlandse enclaves. Gevestigde Nederlanders hebben enorme voordelen via de Nederlandse Fiscus. Politici maken zich druk en schreeuwen om gelijke monniken, gelijke kappen.
Kamervoorzitter Herman de Croo heeft zich laatdunkend uitgelaten over Nederland en door Nederlanders behoorlijk veel woede op zijn hals gehaald en werd vriendelijk verzocht zijn excuses aan te bieden. Woedend riep hij " Excuses aan Nederland? No way! Ik verhuis nog liever naar Wallonië. Ik blijf erbij wat ik heb gezegd en ik vermoed dat negen op de tien Vlamingen er net zo over denken. Dus waarde Nederlander u bent gewaarschuwd!
© Maydana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten