Translate

13-01-2009

Stijloos voor GeenStijl!


U hebt het vast gezien, het televisiemoment van het jaar, en natuurlijk de uitslag. Ik probeerde
zonder vooroordeel het einde van het programma af te wachten, maar halve wegen ben ik maar afgehaakt. Afgezien van de publiekslieveling Matthijs van Nieuwkerk, aardige gozer, was mijn interesse niet echt gewekt. Wat heeft het voor zin, een televisiemoment van het jaar te kiezen? Momenten flitsten over mijn beeldscherm, waarbij ik het gevoel krijg van ouwe koek. Het is ongeveer hetzelfde alsof ik een krant zou lezen van een week geleden, uitgekauwd en oud nieuws en rijp om vis in te verpakken, spijtig voor de vele journalisten die dag en nacht in touw zijn u van nieuws te voorzien. Dat is het treurige van het vak!
Terugkomend op de ‘momenten ‘ kan ik u zeggen, de uitslag hiervan uit de krant te hebben vernomen en dat was niet mis. Gesjoemel wordt de VARA verweten, want GeenStijl zou de echte winnaar zijn. Het filmpje over onze nietszeggende Vogelaar was torenhoog favoriet. Eerlijk gezegd, was dit ook het moment dat mij was bijgebleven van het afgelopen jaar. De rest was al historie!
Wat de jury betreft, ach, het zijn maar mensen, beïnvloedbaar en voorgeprogrammeerd. Hun mening heeft geen enkele waarde en was totaal overbodig. Misschien was het en beter idee geweest, allen de kijker te laten stemmen. Links gerommel, zullen we maar zeggen!

De VARA pronkt graag met haar ‘kroonjuwelen ‘, in dit geval met het leeuwtje, niet te verwarren met de reeds overleden blauwe Leeuw van de Postbank.
GeenStijl, zou GeenStijl zijn als zij deze uitslag niet zouden aanvechten. De verschillende polls op Internet geven duidelijk aan dat het merendeel van onze bevolking de voorkeur heeft gegeven aan een stilzwijgende Vogelaar.
GeenStijl is in het bezit van een fax die duidelijk aangeeft, dat hun ‘moment ‘veruit de meeste stemmen heeft gehaald. Het zou de VARA sieren als zij met de echte cijfers boven tafel zouden komen. Want GeenStijl geloof heilig in het document dat zij winnaar waren.
Een eerlijk gezegd, ik geloof het ook! Want de nietszeggende Vogelaar blijft uniek en zal de geschiedenis ingaan als de meest incapabele politica in onze politieke schemerwereld.

© Maydana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten