Translate

03-01-2009

Youp valt in herhaling!

Youp had de hoogste kijkcijfers op oudejaar. En terecht zou je zeggen. Wie wil er niet genieten van zijn sarcasme dat we al jaren gewend zijn. De Gooise bende, politici die stevig van katoen kregen, vrouwen met broekrokken waarbij hij zijn afkeer niet onder stoelen en banken stak, een firma die bier produceerde en na Youp’s conference de productie kon staken. Zes maal heeft Youp ons in het nieuwe jaar getild en ik bleef tot afgelopen 31 december de meest waanzinnige fan van deze woordkunstenaar.
Oké, veel items waren dik over het randje, hij nam en neemt nooit geen blad voor de mond, en benoemt de zaken zoals hij die vindt, schunnig of niet! Hij kreeg het altijd weer voor elkaar mijn lachspieren zo te activeren, dat buikpijn van het lachen tot diep in het nieuwe jaar het gevolg waren. Mijn omgeving riep meermalen; dit kan toch niet of dat gaat te ver. Jammer, ik vond dat nooit.
Het was altijd mijn amusement voor het begin van een nieuw jaar. Mijn bewondering voor deze man, al vanaf de beginperiode was zo groot, dat in mijn beleving als mocht en kon. Afgelopen oudejaarsavond was eerlijk gezegd een ‘kleine ‘domper. Goed luisterend wat Youp te vertellen had, kwam ik tot de conclusie dat vele van zijn uitspraken, delen waren uit vroegere conferences, en Youp een beetje op herhaling was. Vrouwen in broekrokken werden vrouwen met bodywarmer, wat heeft u een lelijke vrouw was ook niet nieuw. De Gooise bende was al jaren uitgekauwd en bracht niets nieuws aan het front. Lenen, was ook al van even geleden en volgens mij was de hele show een herhalingsoefening van al zijn sublieme ideeën van jaren geleden. Ook het decor van lampenkappen gaf een sfeer van; deze keer weet ik het even niet, dus we proppen alles in het schemerlicht, valt misschien de herhaling niet zo op.
Jammer Youp, ik weet zeker dat het beter had gekund. Er was voer genoeg voor een spetterende show, gezien jouw woordenspel en toespelingen met een terugblik op een jaar waar politici te fout in gingen, de creditcrisis velen aan de rand van de afgrond brachten. Wouter Bos werd verguisd en binnen de kortste keren man van het jaar, dat was nog eens een item geweest. Rita Verdonk met haar eeuwige geruzie. De vele blunders in TV-land, inclusief de Rijdende Rechter. Ach, Youp er waren zoveel tekortkomingen, dat je misschien wel zes uur show had kunnen brengen en niet de oude regenjas uit de kast had moeten halen. Jammer, misschien toch een kleine blokkade in je onuitputtelijke fantasie. Maar, ik blijf je fan, ondanks dit debacle. Volgend jaar beter! Dat is mijn TROOST.
© Maydana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten